درمورد آزمون یوس «YÖS» چه می دانید؟

 
درمورد آزمون یوس «YÖS» چه می دانید؟
آزمون YÖS برای چه افرادی مناسب است؟ این آزمون به چه زبانی برگزار میشود؟ نحوه نمره دهی آزمون چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این مطلب را بخوانید.

آزمون یوس «YÖS»زبان ترکی استانبولی


آزمون YÖS آزمونی بین المللی مخصوص افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های ترکیه را دارند. این آزمون صرفا برای پذیرش دانشجو از اتباع خارجی برای دانشگاه های ترکیه است. این افراد می توانند با کسب نمره قبولی در آزمون یوس برای پذیرش در دانشگاه دولتی مورد نظر اقدام کنند. اگر شما هم قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور ترکیه را دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

آزمون یوس «YÖS» چیست؟

یوس «YÖS» به معنی آزمون ورودی دانشجویان خارجی (Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı) است. این آزمون بین المللی به دانشجویان این امکان را می دهد تا موضوعاتی مانند پزشکی، حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی مکانیک، معماری و رشته های دیگر را در مقطع لیسانس در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند. لازم است بدانید که پذیرش در مقاطع ارشد و دکتری پروسه ای جداگانه دارد و ارتباطی به آزمون یوس ندارد!

چه کسانی میتوانند در آزمون YÖS شرکت کنند؟

اگر مدرکی معادل دیپلم دبیرستان دارید، و یا فارغ التحصیل در مقطع دبیرستان هستید، میتوانید در این آزمون شرکت کنید. اما این ها کافی نیست. علاوه بر این لازم است تا شرایط ثبت نام را که توسط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی تعیین می شود، داشته باشید. زیرا در ترکیه، هر مؤسسه و دانشگاه شرایط و اولویتهای متفاوتی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد که باید برای پذیرش رعایت شود.

حالا از این موارد که بگذریم، باید برویم سر اصل مطلب. پس اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

این آزمون به چه زبانی برگزار میشود؟؟؟

زبان آزمون یوس را فرد متقاضی آزمون انتخاب کند که معمولا به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری برگزار خواهد شد. همچنین بعضی دانشگاه ها برای داوطلبین امکان انتخاب دفترچه زبان فارسی برای آزمون را نیز محیا کرده‌اند. البته تعداد این دانشگاه ها بسیار محدود می باشد.

آزمون YÖS
آزمون YÖS، آزمونی برای ورود به دانشگاه های ترکیه است.

لازم است بدانید که سوالات این آزمون به دلیل اینکه ماهیت ریاضی دارند، برای پاسخ به آن ها احتیاجی به دانستن حرفه ای زبان ترکی یا انگلیسی نیست. اما لازم است تا فرد متقاضی آزمون، هر کدام از این زبان ها تا حدی بداند تا بتواند به راحتی از پس آزمون بر آید.

سوالات آزمون YÖS چگونه است؟

آزمون YOS از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول هوش و دانش ریاضی و هندسه شما را می سنجد اما بخش دوم این آزمون، سوالاتی درباره زبان ترکی است. دفترچه سوالات این آزمون به دو زبان انگلیسی و ترکی است. هر داوطلب با توجه به آنچه قبل از آزمون انتخاب کرده است، به سوالات زبان مورد نظر پاسخ می دهد.

بخش دوم آزمون یوس که مربوط به پاسخ به سوالات زبان ترکی است فقط برای کسانی مهم است که قصد تحصیل به زبان ترکی در ترکیه را داشته باشند. اگر شما قصد دارید از طریق ارائه مدرک زبان آیلتس از دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید دیگر لازم نیست به بخش سوالات زبان ترکی آزمون YÖS پاسخ بدهید.

نحوه نمره دهی آزمون یوس چگونه است؟

در اغلب موارد آزمون YÖS از 80 سؤال تشکیل شده است. 45 سؤال در امتحان سؤالات به اصطلاح ضریب هوشی (سؤالات مربوط به توانایی عمومی و سوالات هوش IQ) است. 35 سوال باقی مانده از ریاضیات و هندسه است. 5 سوال هندسه و 30 سوال ریاضی. مباحث ریاضیاتی را که در امتحان YÖS مطرح می شوند سوالات ریاضیات پایه دهم تا دوازدهم در دبیرستان می باشند. مدت زمانی که برای این بخش آزمون در نظر گرفته می شود اغلب 90 دقیقه می باشد.

بخش دوم آزمون مخصوص مهارت زبان ترکی استانبولی می باشد که درک متقاضی از زبان ترکی نوشتاری را ارزیابی می کند. این بخش از آزمون 60 دقیقه طول می کشد. البته این آزمون در بعضی از دانشگاهها برگزار می شود. زیرا فقط برای سنجش امکان حضور داوطلب در دورهای تحصیلی به زبان ترکی است. برای گذراندن این بخش می توانید دیپلم تومر خود را قبل از تشکیل کلاسهای دانشگاه ارائه کنید تا از شرکت در این بخش آزمون یوس معاف شوید.

آیا این آزمون محدودت سنی دارد؟

پاسخ این سوال صراحتا خیر است. شرکت در این آزمون شرایط سنی ندارد اما باید حتما شرایط لازم نظیر داشتن مدرک دیپلم، اسکن پاسپورت، اسکن عکس و .. را داشته باشید.

چند بار میتوانم در این آزمون شرکت کنم؟

برای افراد از لحاظ تعداد دفعات شرکت در آزمون هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. با توجه به اینکه این آزمون هر سال یکبار برگزار می شود، شما میتوانید هرساله در آزمون شرکت کنید تا نتیجه دلخواهتان را به دست آورید.

مدت اعتبار مدرک آزمون یوس چقدر است؟

مدت اعتبار این آزمون نیز نظیر اکثر آزمون ها، 2 سال است و بعد از آن باطل خواهد شد. بنابراین بعد از دریافت مدرک خود باید سریعا اقدام کرده و آن را به دانشگاه مد نظرتان ارائه دهید.

چگونه در آزمون موفق شوم؟

همانطور که گفته شد، اکثر سوالات این آزمون ماهیت ریاضی دارند. پس لازم است تا این مهارت را در خود تقویت کنید. اما قبل از هر چیز باید به تقویت زبان انگلیسی و ترکی استانبولی بپردازید. زیرا در صورت مسلط نبودن به این دو زبان نمی توانید به سوالات پاسخ دهید. حالا سوال اصلی این است کجا باید این دو زبان را در کنار هم بخوانید. برای این کار به شما آموزشگاه سپانو را معرفی میکنیم.

سپانو کجاست؟

سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت است که می تواند به شما برای آموزش هر زبانی کمک کند. شما در سپانو می توانید انواع زبان ها از جمله زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و... را آموزش ببینید. لازم است بدانید که سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش است و به موفقیت شما در آزمون آیلتس هم کمک زیادی خواهد کرد. فقط کافی است که به سپانو مراجعه کنید. اگر سوالی در مورد انواع دوره ها و کلاس های ما دارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید